Annapurna trek - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van siggiemuur - WaarBenJij.nu Annapurna trek - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van siggiemuur - WaarBenJij.nu

Annapurna trek

07 November 2013 | Nepal, Pokhara

Terug van de berg, een paar kilootjes achtergelaten en een rugzak vol met herinneringen mee terug genomen!

De afgelopen dagen waren smullen geblazen!

We hebben de trekking naar het Annapurna Basecamp gedaan. Dit is een super veelzijdige trekking, waarbij we zo ongeveer alle landschappen aan ons voorbij hebben zien trekken.

De eerste dagen liepen we vooral door bossen en langs terasvelden en was het vrij warm. Zweten gebalzen dus! Zeker met de vele trappen die we deze dagen hebben moeten nemen. Ken voorlopig geen trap meer zien :)

Met de dag kwamen we ook hoger en veranderde het landschap met ons mee. De bossen werden verruild door rotsachtige bergen met smeltwater stroompjes waar we over heen moesten lopen.

Hoe hoger we kwamen hoe kouder het ook werd.... Brrrrrr. Overdag was het trouwens goed te doen met warme kleding, maar 's nachts moesten we alle registers open trekken om het een beetje warm te krijgen. Dat betekent dus lekker slapen met de kleren aan en de muts op :) Alhoewel 'snachts.... we lagen er elke dag direct na het eten al in, uurtje of 7/half acht dus.... haha, als het een latertje was dan was het wel 8 uur!!!!

Vlak onder het basiskamp begon het toch wel serieus koud te worden en liepen we door de sneeuw midden tussen de hoge pieken door.

WAUW!!!!

Check de plaatjes zou ik zeggen

Nadat we het basiskamp hadden bereikt zijn we als een speer naar beneden gelopen en in 3 dagen weer in de bewoonde wereld terecht gekomen. Dat moest uiteraard gevierd worden met een klein drankje. We hadden onszelf namelijk gelijk een soort detox opgelegd, dat wil zeggen de hele trekking nie roke nie en niet drinken nie.... dat was ook alweer eventjes geleden zeg maar :)

Nu zijn de beentjes trouwens wel moe en stijf en doen de knietjes toch wel een beetje pijn, maar als dat over een paar daagjes weer is weggezakt lopen we wellicht nog wel weer een klein tochtje..... waarom? Gewoon, omdat t kan!!!

Daarna rap naar India waar Rida ook eventjes aanhaakt! Gezellig!

Groeten!

ps.... wekenlang een zwarte pieten debat???? Zoveel missen we dus kennelijk ook weer niet deze periode :)

• 07 November 2013 - 11:46

Thea Paassen:

Wauw Muriel, dat ziet er indrukwekkend en geweldig uit. Veel plezier straks in India! groetjes, Thea

• 07 November 2013 - 13:27

Noortje:

Mooi dat ruige landschap. Erg gaaf om te doen lijkt me die tocht. Heel veel plezier in India en verder!
    Groetjes Noortje

• 07 November 2013 - 13:42

Gonny:

Wat een geweldige reis maken jullie, heel veel plezier straks in India. Groetjes Gonny

• 07 November 2013 - 15:43

Ans:

Mooie plaatjes!
    Groetjes,
    Ans, Gert en Pim

• 07 November 2013 - 16:45

Tonny:

Fijn te horen, dat het geweldig was. Ook de plaatjes zijn prachtig. Nu op naar India, leuk dat jullie daar Rida ook zullen tegenkomen! Geniet ervan en de groeten aan Rida.
    Tonny.

• 07 November 2013 - 18:54

Jeanet:

Wat een avontuur, gaaf om de verhalen te lezen. Ehn wat een prachtige ploaties! Ik zal ook wat pica's delen van ZA via Skydrive. Lffssss

• 08 November 2013 - 16:57

Minie:

Supermooi al die plaatjes
    Stiekem erg jaloers.
    En wij maar zeuren over die domme pieten,pfffffffffffffff
    Goede reis verder.

• 08 November 2013 - 20:52

Oma Hein:

Wat een mooi reisverslag hebben jullie gemaakt.Hoe is het numet de vermoeidheid?
    Zijn jullie nu al aan de volgende onderneming toe Ik vind het een hele onderneming,
    Nu dus naar India . Ik wens jullie heel veel sterkte en heel veel genorgen.met alles
    Wat jullie gaan ondernemen. Veel liefs Oma

• 09 November 2013 - 19:56

Anton:

Hey,
    Goed om te horen dat het goed gaat. Heb me inmiddels aangemeld voor Zwarte Piet. Schijnt nog ter beoordeling bij een commissie te zijn. Snapt niet, want afgezien van het kleurtje voldoe ik volgens mij aan alle vooroordelen.

Enfin, veel plezier!! Anton

• 09 November 2013 - 20:56

Karolien:

Wat een prachtige plaatjes. Knap hoor die tocht naar boven. Pfff zou mij niet lukken. Wel een onvergetelijke ervaring denk ik. Veel plezier verder. Groetjes, Karolien

• 10 November 2013 - 15:24

Sarah:

Wat zal dat een fantastische trip zijn geweest aan de plaatjes te zien. Fijn dat we in ieder geval een beetje mee kunnen genieten zo!