Zon, Zee & Strand + Myanmar - Reisverslag uit Delhi, India van siggiemuur - WaarBenJij.nu Zon, Zee & Strand + Myanmar - Reisverslag uit Delhi, India van siggiemuur - WaarBenJij.nu

Zon, Zee & Strand + Myanmar

28 Januari 2014 | India, Delhi

Hoi!

Het laatste verslag is van een tijdje geleden. Tijd voor een update dus!

Na een paar maanden van best veel reizen , gebroken nachten in de trein, hiken en af en toe een shitty Guesthouse (jaja...een hard leven vanuit je rugzak) waren we wel eventjes toe aan wat beachtime.

Op Sri Lanka hebben we ons volledig aan die behoefte overgegeven :) We hebben dan ook niet al teveel van het eiland gezien, behalve wat strandjes. Heerlijk! Wat we daarnaast wel hebben gezien zijn overblijfselen van de zgn gouden eeuw, toen De Nederlandsche Vloot er driftig op los voer in den verre oosten. Of dat onze beste tijd was laat ik aan jullie eigen oordeel over. Het fort met veel oude koloniale gebouwen en het volledig gerestaureerde nederlandse ziekenhuis (midden in het hart van de hoofdstad Colombo) zijn in ieder geval zeker een bezoek waard.

Na Sri Lanka zijn we doorgevlogen naar Kuala Lumpur in Maleisie. Wat een toffe stad is dat! Gezellige buurtjes, leuke winkels, lekker eten op straat en dansen in de clubs tot s'morgens vroeg.
Ook in Maleisie hebben we verder voor het strand gekozen op Penang en Langkawi. Het was hier heerlijk rustig en goed weer. Een gezonde blos op de wangen en een lekker visje van de BBQ. Goed toeven dus.

Vanaf Langkawi hebben we de meest relaxte grensovergang ooit gehad op Koh Lipe in Thailand. Dit was anderhalf uur varen met de speedboot. We hadden geluk want het woei flink hard die dag. De boot ging zo op een neer dat we de helft van de tijd airtime hadden en we dus door de boot zweefden. Anyway, aangekomen op Koh Lipe was de duanepost een soort strandtent (letterlijk op het strand) waar de benodige stempels binnen no-time in het paspoort stonden. Er werd nog net geen drankje geserveerd tijdens de procedure...
Koh Lipe was heerlijk en hier hebben we de kerstdagen gevierd. Het blijft toch wel apart om op kerstavond met je voetjes in het zand te eten met de korte broek aan. We hebben het erg gezellig gehad, maar als er een momentje is om thuis te missen........... :)

Oud jaar was in de 'thuishaven' Bangkok. Bangkok stelt ons nooit teleur en leverde ook deze avond weer gezellige mensen, spierpijn van het lachen, emmertjes om uit te drinken, blaren van het dansen en de volgende dag een klein katertje.

De volgende stop was Myanmar. We hebben er voor gekozen om naar het noorden te gaan en het zuiden over te slaan. Het landschap vonden we iets minder spectuculair dan de omringende landen, maar dit werd meer dan gecompenseerd door de mensen. Erg vriendelijk en oprecht blij om je te zien en te kunnen spreken.... (soms stiekem ook eventjes over je arm wrijven om te voelen hoe dat bij een butenlander voelt :))
Hoogtepunt voor ons in Myanmar was Bagan. Dit is ooit de hoofdstad van Myanmar geweest en hier zijn in het verleden meer dan 10.000 tempels, pagoda's en kloosters gebouwd, waarvan er op dit moment nog meer dan 2200 overeind staan. De zonsondergang zien vanaf een hoge tempel, uitkijkend over de toppen van andere tempels, komt toch wel in de top 5 van meest bijzondere momenten van deze reis te staan.
Een ander hoogtepuntje was een tochtje op de brommerT van een paar dagen. Dat blijft toch wel leuk: helmpje op en rijden maar.

De laatste 5 weken zijn weer zon, zee en strand. Inmiddels zijn we daarvoor weer in Thailand aangekomen en lopen we alweer op de blote voeten en in de zwembroek rond. Welke eilanden en strandjes we allemaal willen gaan zien is nog niet helemaal duidelijk. We moeten in ieder geval nog een keertje een visarun doen en de grens over voor(de zoveelste) nieuwe stempels in ons paspoort.

Groeten vanaf Koh Pagnan!

• 28 Januari 2014 - 09:26

Anton:

Tjonge jonge, het is wel behelpen zo te zien. Mooie foto's! Veel plezier nog. Anton

• 28 Januari 2014 - 13:09

Tonny:

Leuk veslag en prachtige foto's. Geniet nog maar even. Tonny

• 28 Januari 2014 - 14:19

Ilona:

Hey toppers! Leuk om weer wat te lezen van jullie, wat genieten zeg! Dikke kus van ons!

• 29 Januari 2014 - 21:59

Sarah:

Je hebt in ieder geval een mooi gevuld paspoort straks na thuiskomst... :-D!!

• 05 Februari 2014 - 09:21

Thea Bouma:

Wat een prachtig land en wat een mooie foto's. Veel plezier nog!!