India - Reisverslag uit Delhi, India van siggiemuur - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Delhi, India van siggiemuur - WaarBenJij.nu

India

01 December 2013 | India, Delhi

Hoi!

Het laatste berichtje was vanuit Nepal en inmiddels zijn we klaar om uit India te vertrekken.

De laatste dag in Nepal verliep iets anders dan gepland. We wilden de geboorteplek van Buddha bezoeken, maar dat is er nooit van gekomen. Via via kwamen we er namelijk achter dat er in Nepal Nationale stakingen waren aangekondigd ivm de verkiezingen..... Dat wil zeggen: het hele land ligt 10 dagen plat omdat één van de vele partijen (de Maoisten in dit geval) dit zo heeft besloten. Er was nog geen tuk tuk te krijgen om ons naar de grens te brengen.....Nadat we letterlijk op de weg zijn gaan staan om een bus met Chinese boedisten te stoppen zijn we uiteindelijk toch tot de grens gekomen. Aardige jongens die boedisten :)

Via veel gehossel, ruzie maken en 20 keer tot 10 tellen is het ons daarna gelukt om in de meest vieze stad van India (Gorakhpur) een treinkaartje naar Delhio te krijgen. 16 uur met zijn tweetjes op 1 bedje van 170x80 cm...Je groeit wel naar elkaar toe op zo'n vakantie :)

In Delhi hebben we gewacht op Good Old Rida die vanuit Amsterdam kwam. Leuk!

Met zijn drietjes daarna Rajasthan verkennen!

We zijn als eerste naar Jaisalmer vertrokken. Dit is de laatste echt grote stad voor Pakistan en dit ligt aan de rand van de Thar woestijn. Het super mooie oude fort is zeker de moeite waard. Nog specialer was met zijn 3tjes ergens midden in de woestijn in de open lucht de sterrenhemel aan je voorbij zien trekken. Hup de kameel op, de woestijn in met een gids en in de avond op een dikke deken naar boven turen. Zo simpel kan het dus zijn.....

Van Jaisalmer bracht de trein ons naar Jodhpur....Wederom een super mooi en heel oud fort wat op een grote rotspartij is gebouwd. Rajasthan heeft een geschiedenis met veel Maharadja's die allemaal iets hebben willen achterlaten.... maakt niet uit wat, als het maar een fort, kasteel of paleis was :)

De volgende stop na Jodhpur was Pushkar: Dé heilige plaats voor de hindoeisten die Brahma aanhangen. De enige Brahma Tempel in India is hier gevestigd en het dorp ligt rondom een heilig meer waarvan men gelooft dat het is ontstaan vanuit een lotusbloem die hier door Brahma is laten vallen. Ook wij ontkwamen er niet aan om een kleine ceremonie (Pushkar Puja) aan het water te ondergaan met als resultaat een mooie rode stip op ons voorhoofd. Voor een geheel vrijwillige (ahum...) bijdrage na de ceremonie zijn jullie (lieve familie en vrienden) weer van alle geluk en voorspoed voorzien voor het komende jaar..... Graag gedaan :)

We zijn ook nog een halve dag in Ajmer geweest om op de trein te wachten, maar het enige dat hierover te zeggen is: vieze stad, nare mensen, snel vergeten!

De laatse dagen weer in Delhi waren zoals het ons in elke grote stad vergaat: iets teveel geld opgemaakt, borreltjes gedronken en met de post souveniertjes naar huis gestuurd.

Rida is inmiddels weer in Amsterdam en wij gaan weer met zijn tweetjes op pad. We vliegen vanavond. Op naar Sri Lanka!

Groetjes!

• 01 December 2013 - 10:01

Tonny Sigger:

Leuk weer een beetje bijgepraat te worden en weer een mooi verslag. En tja, wat zal ik verder zeggen. Wij gaan nu beginnen aan de decembermaand. 't Schaatsen wordt ook druk. Anton had gisteren de hele dag cursus, daarna door naar Heerenveen, om half 1 vannacht thuis en vanmorgen om 9 uur alweer naar de ijsbaan. Gelukkig komt Sinterklaas deze week. Ik denk, dat ik extra tijd vraag b.v. 36 uur in een dag in plaats van 24.

Groetjes, Tonny

• 01 December 2013 - 12:11

Karolien:

Hoi Muriel en Remco, wat een prachtige foto's weer. Al die prachtige tempels en paleizen. Kwijl. Wat een mooie foto van jou Muriel, met dat turkoizen shirt. Veel plezier verder. Vanmiddag de stad in om cadeaus te kopen voor Sinterklaas bij Rita. Veel liefs en groetjes van ons.

• 01 December 2013 - 18:54

Marieke Seinen:

Super cool zeg! Erg leuk om te lezen. En inderdaad, wat een mooie foto's muur!

Geniet ervan, liefs jasper, marieke en Eva

• 01 December 2013 - 20:03

Ineke:

Hoi jongens, wat een mooi verslag, gezellig hè ook met Rida erbij, leuke foto`s ook zeg.
    Leuk dat we even konden skypen vandaag!!!!! Want ook wel leuk je even te zien, Muur en even Remco.
    We horen wel weer hoe het op Sri lanka gaat, zijn wel benieuwd hoor. Hé Rem, misschien is er op Sri lanka wel een ijsbaan te vinden om te oefenen voor de Elfstedentocht, want je bent ingeloot hè!!! haha
    Nou jongens, veel plezier hoor daar, dikke kus, mam