"Once is not enough":Nepal, here we are again - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van siggiemuur - WaarBenJij.nu "Once is not enough":Nepal, here we are again - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van siggiemuur - WaarBenJij.nu

"Once is not enough":Nepal, here we are again

Door: Muriel

07 Oktober 2013 | Nepal, Kathmandu

Namasté,
Weer een berichtje van ons! Dit keer even zonder foto's, want t is veel te lekker weer om 2 uur in een internetcafé te zitten ;-). Dit dakterras in Thamel, Kathmandu zit beter!
Nadat we van Kunming naar Chiangmai zijn gevlogen, hebben we weer veel gezien en gedaan.
In Chiangmai hebben we de eerste paar dagen eerst weer eens genoten van de Thaise cultuur. Gewoon makkelijk eten bestellen van de kaart zonder je af te hoeven vragen wát je precies besteld hebt. Gewoon Engels praten en iedereen verstaat je direct. We sliepen in Guesthouse Hollanda Montri (aanrader) en daar konden we zelfs gewoon in het Nederlands een broodje kroket bestellen! Hahaha (ook gedaan)
Na 3 dagen lantefanteren wss t weer tijd voor n activiteit. De flight of the gibbons! Voor diegene die dat niet kent; dat is aan een kabel van de ene boom naar de andere zwaaien, op zeer grote hoogte, net als de aapjes (gibbons) zelf.Aaah, vet cool en soms doodeng! http://www.google.nl/#q=flight+of+the+gibbon
Weet niet of de link hetvdoet, maar onze eigen filmpjes volgen :-)
De langste kabel was 800 meter en in totaal vlogen we 7 km door de lucht.
De dag na de Gibbonflight ben ik, Muriel, naar Wat Ram Poeng gegaan voor een 10 daagse meditatie cursus. Ik was benieuwd hoe dat zou zijn tussen al
die monniken. Ik kan je zeggen, t was echt Monnikenwerk! Het beklimmen van de Rinjani (vulkanische berg Indonesië 2011) was er niets bij.
Om 4.00 uur opstaan, 2 uur mediteren, 6.00 u ontbijt, gezamelijk met de nonnen en monniken, 3 uur mediteren, 10.30 u. Lunch èn avondeten, daarna hele dag geen eten meer, dat verstoord het proces. 12.00 uur mediteren, afgewisseld met rondlopen, douchen, thee drinken, mediteren, 5 min. gesprek met de 'teacher en weer mediteren, in totaal 10 uur per dag. Het was n mooie ervaring, maar net als zoveel andere toeristen ben ook ik eerder afgehaakt. Op dag 6 besloten de handdoek in de ring gegooid en dat was zo'n goeie beslissing dat ik in éen keer van al mn lichamelijke klachten af was. Mijn 3 dgn zware koppijn was ineens weg. Uitgeput was ik en t heeft 5 dagen geduurd voordat ik enigszins weer normaal kon eten en drinken en van mijn vermoeidheid af was. Zoals mijn vader zei: het was n ongezonde situatie.
Remco is in die tussentijd naar Chiangrai gegaan en heeft daar 3 dagen op n brommertje rondgereden. Golden triangle gezien (drielanden punt met Laos, Thailand en Myanmar. Het was fantastisch mooi, maar t regende nogal eens, dus vrij snel richting Koh Pagnan gegaan voor de full moonparty op 19 september. Op 18 september (ons 20 jarig jubileum) ben ik uit t klooster gegaan, ook richting Koh Pagnan.
Op 19 september zagen we elkaar weer op Koh Pagnan. Helaas geen feestje
voor mij die avond, want was te moe om iets te doen. Daarna een heerlijke week, zon, zee, strand gehad op Koh Samui. Dinsdagochtend 1 oktober,
heel vroeg, waren we precies op tijd om onze vriendjes, Carin&Niels in Thailand te verwelkomen. Drie heerlijke, gezellige, leuke dagen gehad met z'n vieren! De welbekende buckets waren aanwezig, iets met gefrituurde krekels (gewonnen met de quiz die we voor C&N hadden voorbereid; -), naar Chinatown geweest, cocktails gedronken en naar t Thaiboxen geweest. (Skybar helaas toch daarvoor moeten skippen, was zelfde tijdstip) Het waren 3 fantastische dagen! Afgelopen vrijdag zijn we naar Kathmandu gevlogen. We wilden vanaf hier naar Tibet maar ook vanuit Nepal gaat t regelen van papieren 13 dagen duren. Dus, plans changed again. We gaan nu volgende week maandag naar Bhutan! !, Jiehoe! Weer n droom die we waar kunnen maken! Het kost n godsvermogen, maar nou ja..iets met dromen, durven doen :-) Bhutan is he t laatste Himalaya koninkrijk met een hoog bruto nationaal geluk ipv bruto nationaal inkomen. We gaan t zien!

Foto's en filmpjes volgen!
Take care, groetjes Remco en Muriel

• 07 Oktober 2013 - 12:47

Tonny:

hartstikke leuk weer even iets te lezen. Kan niet wachten op de filmpjes. Ben benieuwd!

Tonny

• 07 Oktober 2013 - 12:53

Ans:

Wat goed om weer iets te horen. Zo te lezen hebben jullie het prima naar de zin. Geniet er nog van! :-)

Groetjes van ons alle 3.
    Ans

• 07 Oktober 2013 - 16:35

Fenneke:

Hihihi, het was een ongezonde situatie. Ik hòòr t m zeggen. Liefs uut Ernhem!

• 07 Oktober 2013 - 20:25

Ellen:

wat klinkt dat allemaal heerlijk!!! heel jaloers. Hier moeten we elke werkdag de wekker zetten. en gaan in het donker naar t werk, binnenkort ook in het donker weer naar huis. Leuk en gezellig he haha. Oftewel neem het er goed van!!!

• 08 Oktober 2013 - 09:37

Marjon:

Je jubileum moet je toch opkwamen vieren!! Goeie keus lijkt me, zo'n klooster is toch wel erg ver van ons bed.. Daarom was je ook geen monnik geworden

• 08 Oktober 2013 - 19:32

Brocker:

Genoten van jullie belevenissen. Wij zijn kennelijk te vroeg geboren.
    Groetjes Oma en opa.

• 10 Oktober 2013 - 19:17

Sierk:

Geweldig ! : 7 km als aapjes door de lucht slingeren. Al een sterk voorouder-gevoel gekregen?
    Ben benieuwd naar de filmpjes !
    Tja Muur, het kloosterleven is blijkbaar een hard bestaan. Goed dat je tijdig gestopt bent !
    Jammer van die regen Remco, tijdens je brommer-tocht.
    "Some people feel the rain, others just get wet" ( Bob Dylan)
    Blijf genieten !
    Groetjes Sierk ( pap)

• 12 Oktober 2013 - 13:36

Tonny:

Rem,
    altijd al wel gedacht, dat je je als aap prima zou voelen. Maar wat een geweldige foto's. Zie al uit naar de volgende.
    groetjes, ook van Anton

• 12 Oktober 2013 - 14:52

Ans:

Wat een super foto's. Niet alleen op jullie blog, maar ook op facebook. Mooi om zo met jullie mee te kunnen genieten.
    Groetjes
    Ans